Győrújbarát néhány önkormányzati képviselője kezdeményezte Dr. Tarjányi Tamás jegyző indoklás nélküli felmentését. Az ügyben már megkérdeztük az egyik indítványozót Dr. Palla Roland alpolgármestert, Jegyző Úr is élt a lehetőséggel, hogy elmondja véleményét. Tegnap fogadott Juhászné Árpási Irma polgármester és megtisztelt kérdéseinkre adott válaszával.
SzZ: Hogy jellemezné a viszonyát a Jegyző úrral?
Juhászné Árpási Irma polgármester: A két ülés között a polgármester a képviselő testületet képviseli. Jelen esetben a képviselő testületnek van egy határozata amiben fel kívánja menteni a Jegyző Urat indoklás nélkül. A cél az indoklás nélküliséggel az volt, hogy rövid úton és békében váljanak meg egymástól. Én azt gondolom, hogy az elmúlt évek mutatják azt, hogy nézetkülönbségek mindenhol vannak és lesznek.
SzZ: Olvasta a Dr. Palla Rolanddal készült interjút a Baráti Ponton?
Juhászné Árpási Irma polgármester: Beszéltem Palla Úrral és ő azt mondta, hogy a nyilatkozathoz neki joga van és úgy nyilatkozik, ahogy gondolja.
SzZ: Az Alpolgármester az eltávolítás egyik okaként a hivatal megosztottságát, két pólusra szakadását említi, ami a két vezető közötti megromlott viszonyból adódik.
Juhászné Árpási Irma polgármester: A Kisalföldnek is azt nyilatkoztam és Önnek is azt tudom mondani, hogy született egy döntés, a képviselő-testület döntése. A Jegyző Úr keresőképtelen, így érdemben nem tudott a testület döntést hozni. Hogyha a Jegyző Úr keresőképes lesz majd eldőlhet, hogy mikor tárgyal a képviselő-testület. A munkáltatói jogokat a képviselő-testület gyakorolja. Ez a hivatalos álláspont, és én ezt képviselem.
SzZ: Ha jól értem, akkor ebben a kérdésben a véleményét nem ismerhetjük meg?
Juhászné Árpási Irma polgármester: A törvény azt mondja, hogy a képviselő-testületet a két ülés között a polgármester képviseli. Tehát a testületnek a döntését tudom elmondani. Jelen esetben, mint polgármester beszélek önnel és nem mint magánember.
Ha a Jegyző Úr úgy gondolja, hogy szeretne velem bármit is megbeszélni, szívesen állok a rendelkezésére, de erről eddig nem értesített.
SzZ: Hogyan tudja a hivatal ellátni a feladatait, úgy, hogy a jegyző és az aljegyző is betegszabadságon van?
Juhászné Árpási Irma polgármester: Be kell jelentenünk a közigazgatási hivatalnak ezt az állapotot, ezt meg is tettük. Jegyzőt csak jegyző helyettesíthet, fel kell vennem a kapcsolat a környező települések jegyzőivel, kell valakit találni, aki elvállalja. A helyettesítéshez pedig mindkét település képviselő-testületének hozzá kell járulnia.
SzZ: A Jegyző Úr hosszan sorolta a folyamatban lévő pályázatokat és rendkívüli feladatokat, amiket most a hivatalnak meg kell oldania. Ha egy új jegyző kerül ide Ön szerint mennyi idő alatt tud a munkakörébe beletanulni, szenvedi-e kárát a falu egy ilyen átállásnak?
Juhászné Árpási Irma polgármester: Én bízom benne, hogy Aljegyző Úr hamarosan meggyógyul és helyettesíteni tudja a Jegyző Urat, ahogy erről a törvény is rendelkezik.
SzZ: Úgy látom, hogy a tisztázatlan pletykák sokat árthatnak embereknek, a falunak, megengedi, hogy szembesítsem két ilyen hírrel?
Juhászné Árpási Irma polgármester: Kérdezzen nyugodtan.
SzZ: A leváltás hátterében jelentős szerepe van az Ön befolyásoló hatásának a testület tagjai felé. A testület az Ön befolyására ítéli meg rossznak a jegyző munkáját.
Juhászné Árpási Irma polgármester: Én azt gondolom erről, hogy minden képviselő-testületi tag önálló személyiség, mindenki önállóan döntötte el hogy képviselő lesz, nem tudhatta előre kivel fog együtt dolgozni, illetve, hogy egyáltalán megválasztják-e. A döntéseiket is egyedül hozzák meg, azt hiszem, hogy önállóan el tudják dönti azt, hogy mit akarnak és mit szeretnének.
SzZ: Az hogy a képviselő testület és jegyző viszonya megromlott, akkor ez miben gyökeredzhet?
Juhászné Árpási Irma polgármester: Erre is azt tudom mondani önnek, hogy polgármesterként a testületet kell képviselnem, a testület határozat akaratát nyilvánította a meghozott határozatában, hogy nem akarja a döntését megindokolni. Ha válaszolnék akkor nem hajtanám végre a testület határozatát.
SzZ: Azt mondta, hogy „a képviselő testület határozott döntése az indoklás nélküli felmondás”. Nem érzi Ön úgy, hogy a barátiaknak magyarázattal tartozik Ön és a testület?
Juhászné Árpási Irma polgármester: Az indoklás nélküliben benne van maga az, hogy nem szükséges indoklás. Erre a törvény lehetőséget ad és gondolom, hogy a jogalkotónak ezzel mi volt a szándéka.
SzZ: Igen a törvény betűje erre lehetőséget ad, de akkor nem a törvény miatt, hanem talán az erkölcs miatt, indokolni kéne a testületnek a döntést és el kéne mondani, hogy mik az okok?
Juhászné Árpási Irma polgármester: Ha elhatároztam, hogy indoklás nélküli a felmondás, akkor ha egy rossz szót is szólok az érintett személyről, abban a pillanatban már nem indoklás nélküli a felmondás. Ha bárki bármit mond, akkor nem tartotta be ennek a törvénynek a passzusát.
SzZ: A második pletyka: a jegyző elküldése csak egy „tisztogatási sor” első állomása, a következők az előző ciklusban idekerült vezetők lesznek. Az óvoda és az ÁMK vezetője.
Juhászné Árpási Irma polgármester: Igen? (nevet, meglepődik) Látja ezért nincs alapja semminemű magyarázkodásnak, mert aki ezt terjeszti, annak fogalma sincs az itteni jogviszonyokról. Az óvoda vezetőjét az ÁMK bízza meg, az ő munkaviszonyáról nem a testület dönt. Az ÁMK igazgató kinevezése határozott időre szól, így őt nem lehet leváltani.
Még egy pletykát szeretnék eloszlatni, az ÁMK-ra nyert pályázat miatt az ÁMK működését fenn kell tartani.
SzZ: Mint polgármesterrel beszélgettem Önnel, megkérdezhetem a személyes véleményt?
Juhászné Árpási Irma polgármester: Majd, ha túl leszünk ezeken az eseményeken.
SzZ: Köszönöm szépen, hogy fogadott és válaszolt a kérdéseimre.
Jól áll a pm-nek a vörös 🙂
Alonso:
Hihihihi 🙂
Van ugyan saját véleményem, de sajnos nem mondhatom el, ne haragudjatok.
Tessék, egy tökéletes báb. Mindjárt megsajnálom szegényt. Még egy rohadt önálló gondolata sem lehet. Óh jaj, most mi lesz velünk győrújbaráti polgárokkal, nem tudhatjuk meg milyen okos és önállóan gondolkozó polgármesterünk van, hiszen ő ebben, és minden más, nem túl nagy népszerűségnek örvendő döntésnél a testület mögé bújik.
Azt sem értem, hogy arról miért nem beszél senki, hogy csak május 31-ig kell táppénzen lennie a jegyzőnek, utána már kötelező lesz megindokolniuk a döntést, mert ez a törvény hatályon kívül lesz akkor már. Ha pedig nem adnak elfogadható és VALÓS magyarázatot, akkor mehetnek a munkaügyi bíróságra. Na ott ki fogja vajon képviselni a testületet?
Remélem a Jegyző Úr elhúzza a táppénzes állományát májusig.
De mindig az erősebb kutya b….ik. – ez mindenütt így van . Ha nem úgy teszel, ahogy a hatalomnak kedvez, ki vagy rúgva.De nagyon elfelejtik a hatalma/sok/, hogy honnan jöttek.
Ami ott folyik abban a hivatalban, szerintem kimeríti a törvénnyel való visszaélés fogalmát. Kirúgják a Jegyzőt, mert nem hajlandó együtt működni olyan dolgokban , ami talán nem egészen tisztességes.
Ilyen világot élünk sajnos!
Tisztelt Firstlady gratula a bátor és merész „vas”kézben tartásért igen-igen aki nem oda való az tűnjön el a baráti közéletből. És barátit csak IGAZ BARÁTI igazgassa és nem holmi bevándorló csürhe.
Friss értesülés, miszerint a jegyzőt tegnap elbocsátották.
Ahogy olvastam, nem akart (nem tudott) már ő itt dolgozni. Van, aki tud elegánsan távozni. Ez van, Győrújbarát ismét Juhászné kiskirálysága kontroll nélkül. Lehet vinni a kacsát, meg a disznót a hivatalba megint.